Powstanie sklepu wielkopowierzchniowego wiąże się z szeregiem wcześniejszych konsultacji biznesowych, które są przeprowadzane z szeregiem specjalistów. Firma budująca sklep musi bowiem dokonać najlepszego wyboru, ale wpierw musi rozważyć bardzo wiele różnego rodzaju spraw. Podstawowa to znalezienie odpowiedniej działki w odpowiednim miejscu. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego musi pozwalać na zbudowanie w danym miejscu sklepu wielkopowierzchniowego. Ważne jest także opracowanie odpowiedniego dojazdu – i tutaj firma będzie musiała konsultować z władzami miasta. Wiadomo bowiem, że budowa takiego sklepu może wywrócić do góry nogami miejscowy ruch samochodowy i przez to okoliczne drogi, a często także i skrzyżowania mogą wymagać przebudowy. A jej kosztami, jak to zwykle bywa, zostanie obciążona firma budująca sklepy. Dlatego też firmy chcą tego po prostu uniknąć. Kolejna i być może najważniejsza sprawa, jaka jest poddawana konsultacjom, to rentowość sklepu w danym miejscu. Oblicza się tutaj ilość osób, jaka może odwiedzić sklep i dokonać w nim zakupów. Firma budująca sklepy bowiem musi wydać na budowę sklepu kilka milionów złotych (przeciętnie budowa dyskontu kosztuje około trzech milionów złotych) ale o wiele więcej kosztuje kupno działki pod budowę takiego sklepu. Ostatnim etapem konsultacji jest negocjowanie z firmami z branży reklamowej, które opracowują strategię marketingową dla sklepu w danym mieście.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply