Istnieją firmy, dla których właściwa komunikacja z gronem klientów (często liczącym kilkaset tysięcy osób) jest kluczem do sukcesu. Do takich firm zalicza się na przykład firmy ubezpieczeniowe albo banki, które za pośrednictwem różnych działów kontaktują się ze swoimi klientami. Metod kontaktu jest wiele i każda z nich skierowana jest do różnych grup klientów. Każdy klient może się z firmą kontaktować za pomocą infolinii, choć dla tak zwanych klientów z grupy prestige przygotowane są specjalne numery telefonów. Firma ma także różne grupy konsultantów, przeznaczonych do prowadzenia rozmów bezpośrednich z poszczególnymi grupami klientów. Są to na przykład konsultanci w placówkach obsługi klienta. Tu również jest podział i część z nich obsługuje klientów masowych, część klientów stałych a część klientów firmowych i z grupy prestige, a więc najbardziej cennych dla firmy. Aby w odpowiedni sposób nawiązywać z nimi kontakty i przede wszystkim podtrzymywać je na odpowiednim stopniu, firma musi posiadać odpowiednią strategię komunikacji ze swoimi klientami. Tutaj na szczęście na rynku działa wielu specjalistów, którzy oferują możliwość przeprowadzenia Szkolenia menedżerskie z zakresu takiej komunikacji. Po takich szkoleniach pracownicy będą mieli jasno wypracowaną strategię postępowania w kontaktach z każdą grupą klientów oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych, w których wina leży po stronie firmy albo niezależnych od niej sytuacji, takich jak chociażby awarie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply