Nowoczesne firmy mają niejednokrotnie poważne kłopoty wynikające ze zbyt dużych inwestycji w badania i innowacje. Często na rynku IT udawało się początkującym firmom zbudować wielką przewagę tylko na fali sukcesu komercyjnego jednego produktu. Jeśli ktoś jako pierwszy zaproponował przenośny odtwarzacz mp3, w którym zakochał się cały świat – oznaczało to zysk i prestiż, na fali których budować można później z powodzeniem kolejne projekty i szykować rozwiązania na miarę kolejnego sukcesu. Raz uzyskana przewaga na rynku nie jest jednak nigdy dana na zawsze i przedstawiciele niejednego wielkiego międzynarodowego biznesu, przyzwyczajeni do swojej uprzywilejowanej pozycji sprzed dekady, zaspali ze zmianami i nie przeczuli mody na czas a dzisiaj płacą za to bardzo słoną cenę. Posiadanie nieograniczonych środków finansowych oraz doskonałych pracowników w laboratoriach nie gwarantuje jeszcze sukcesu, albowiem w każdej wielkiej korporacji decyzje ostatecznie podejmuje się na samym szczycie. Robi to zarząd, ale niejednokrotnie i on zostaje wymieniony, jeśli tylko akcjonariusze zorganizują się niezadowoleni z prowadzenia ich firmy. Na szczycie władzy często brakuje natomiast ludzi, którzy mieliby wiedzę oraz wizję i potrafili przewidzieć, w jaką stronę ewoluuje rynek w niedalekiej przyszłości.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply