Odpowiednio dobrane barwy mogą mieć wpływ na sprzedaż i na postrzeganie produktów przez klientów. Tak samo mogą wpływać na postrzeganie wystroju sklepów, salonów obsługi klienta, materiałów reklamowych czy nawet stron internetowych. O tym w czasie konsultacji biznesowych przekonują swoich klientów specjaliści od kreowania kolorów w biznesie. Ludzie tacy zajmują się odpowiednim doborem barw do opakowań produktów, do wszelakiego typu reklam, do logo, do drukowanych i elektronicznych materiałów reklamowych i do wizerunku firmy w mediach elektronicznych. Odpowiedni dobór barw wiąże się z szeregiem skojarzeń, które istnieją w ludzkiej podświadomości. Oczywiście są to skojarzenia pozytywne, bo tylko o wywołanie takich chodzi specjalistom od kreowania kolorem. Przykładem mogą być na przykład opakowania ryb i przetworów rybnych. Niemal każde z nich ma w sobie dominujący kolor niebieski albo błękitny, kojarzący się przede wszystkim z wodą. Na zasadach podobnych skojarzeń specjaliści planują rozwiązania przeznaczone do opakowań innych produktów i wymienionych wyżej działań reklamowych. Specjalista z takiej dziedziny musi być nie tylko doskonałym znawcą tematyki skojarzeń pozytywnych, ale jeszcze do tego wszystkiego musi posiadać świetny i wrażliwy zmysł plastyczny, dzięki któremu będzie w stanie rzetelnie przelewać swoje wyimaginowane wizje w czytelne dla innych projekty a potem w rzeczywistość.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply