Konsumenci bywają kapryśni i przez to tylko niektóre produkty istnieją na rynku w niezmienionej postaci od kilku lat. Z drugiej strony firma, która produkuje produkt, który osiągnął sukces, chce zwiększyć zysk czerpany z niego i chce wprowadzać ulepszenia albo kolejne produkty oparte na tym, który przypadł do gustu konsumentom. Przykładem może być firma cukiernicza, która podbiła rynek pewnym rodzajem pralinek. Teraz jednak nie wie co dalej: czy wprowadzać nowe smaki? Czy wprowadzać nowe opakowania i gramatury? Czy sprzedawać wyroby w nowych kanałach sprzedaży? Czy obniżyć cenę, czy też pozostać przy wyższej cenie, świadczącej o elitarności i wysokiej jakości danego produktu? Niekiedy pracownicy firmy nie mogą samodzielnie znaleźć odpowiedzi na te pytania a władze firmy boją się inwestować pieniędzy w niepewny interes. I dlatego rozwiązaniem okazują się konsultacje biznesowe ze specjalistami z firm doradczych. Pracujący tam specjaliści zawsze starają się znaleźć optymalne rozwiązania dla swoich klientów, prowadzące ich prostą drogą do sukcesu. Wielu z nich ma także na koncie sukcesy, związane z rozszerzaniem asortymentu znanych produktów i są to często produkty, które dla swoich firm osiągają miliardowe zyski. Mogą to być zestawy kosmetyków, produkty spożywcze albo nawet skomplikowane maszyny i urządzenia. Dobry konsultant, specjalista z zakresu sprzedaży z międzynarodowej firmy konsultingowej opracuje taktykę nawet dla firmy, sprzedającej piasek na pustyni.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply