Kaizen

Doskonalenie usług i procesów. Metoda Kaizen w biznesie.

Japońskie firmy słyną z dokładności i najwyższej jakości produktów. Nie wynika to z przepisów jakie tam panują, ale z podejścia do biznesu w ogóle. Praktycznie każda firma w Japonii stosuje Kaizen w biznesie. Chodzi o pewną filozofię postępowania. Mentalność odgrywa ogromną rolę w odnoszeniu sukcesu zawodowego. Jeżeli nastawiamy się na zwycięstwo to łatwiej nam ten cel wywalczyć. W biznesie jest podobnie. Kaizen polega na nieustannym doskonaleniu się. W firmie mówimy o ciągłej poprawie jakości produkowanych przedmiotów lub usług. Japonia opanowała to do perfekcji. Wszystkie błędy są natychmiast korygowane. Rzadko dochodzi do zwrotów, a klienci są zadowoleni. Jedynym minusem są większe koszty pracy. Niwelowanie błędów wymaga sporego nakładu pracy i środków. Jakość kosztuje. Na szczęście klienci są gotowi płacić więcej, za przedmioty, które spełniają ich oczekiwania. Kaizen jest powoli wdrażany w innych krajach rozwijających się. Być może dzięki temu w krótkim czasie firmy europejskie będą mogły konkurować z japońskimi. Na razie wydaje się to niemożliwe i jedyna platforma konkurencji dotyczy cen. Zmiany przychodzą powoli ponieważ obejmują zarówno kapitał technologiczny jak i ludzki.