zakładanie firmy
W krajach średnio i wysoko rozwiniętych pojawia się coraz więcej różnego rodzaju firm. Są wśród nich typowe firmy usługowe, pojawiają się również coraz więcej sklepów, banków i firm obsługujących inne firmy. Ta mnożąca się ilość przedsiębiorstw jest właściwie nieunikniona, odkąd coraz mniej miejsc pracy jest w przemyśle oraz zmechanizowanym obecnie rolnictwie. Zakładanie firmy wydaje się więc koniecznością, ale wbrew pozorom nie jest to wcale łatwa droga. Przeciwnie, w każdej firmie trzeba starannie podejmować decyzje, dokumentować wszystkie działania, umiejętnie dobierać wspólników i przy tym również odpowiednio zaplanować dalszy rozwój firmy. W przeciwnym razie przedsiębiorstwo prędzej czy później upadnie. Chociaż w przedsiębiorczości podkreśla się wciąż, że zdecydowanie najważniejsza jest firmowa oferta oraz jej reklama, to jednak coraz więcej mówi się też o tzw. public relations. Konsultanci biznesowi już niejednokrotnie podkreślali, że budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa to doskonała forma promocji, która budzi znacznie większą sympatię niż subiektywna z założenia reklama. Działania PR jednak zawsze wiążą się też z dodatkowymi kosztami, o które szczególnie trudno tuż po założeniu firmy. Inwestycje w PR warto więc konsultować, żeby faktycznie przyniosły oczekiwany efekt.